Повідомлення про оприлюднення
Відповідно до статей 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, управління комунального господарства, архітектури та капітального будівництва Чортківської міської ради повідомляє про оприлюднення проекту регуляторного акту – рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування».
З проектом регуляторного акту можна ознайомитись на офіційному сайті Чортківської міської ради www.chortkivmr.gov.ua в розділі – регуляторна політика.
Проект рішення Чортківської міської ради «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» розроблений з метою приведення у відповідність розміру тарифу на послуги міського пасажирського транспорту економічно обґрунтованим витратам перевізників при наданні зазначених послуг.
Зауваження та пропозиції приймаються протягом одного місяця з дня офіційного опублікування цього проекту у письмовому або електронному вигляді за адресами:
- у письмовій формі за адресою: 48500, м. Чортків, вул. Шевченка, 21, управляння комунального господарства, архітектури та капітального будівництва Чортківської міської ради, тел. (03552) 2-27-98;
- на електронну аресу: jkhchortkiv@ukr.net
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
ЧОРТКІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Р І Ш Е Н Н Я ( проєкт)
від __ ___________2022 року № ___
Про встановлення тарифу на перевезення
пасажирів на міських автобусних маршрутах
загального користування
З метою приведення у відповідність розміру тарифу на послуги міського пасажирського транспорту економічно обґрунтованим витратам, зважаючи на зростання вартості матеріальних ресурсів, розміру мінімальної заробітної плати, паливно-мастильних матеріалів, з метою збереження діючої маршрутної мережі та задоволення потреб громадян у доступних, якісних і безпечних перевезеннях, розглянувши звернення директора ТОВ «Чортківське АТП 16142» (Ворончак В.В.) від 05.10.2021 № 109, відповідно до Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 №1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», керуючись ст.28, ч.6 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
- Встановити наступні тарифи на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у місті Чорткові з ___ лютого 2022 року:
– в розмірі 10,00 грн. за одну поїздку при готівковому розрахунку;
– в розмірі 8,00 грн. за одну поїздку при розрахунку безконтактною банківською карткою.
- Рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради від 20 березня 2019 року №79 «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» – вважати таким, що втратило чинність.
3.Управлінню соціального захисту та охорони здоров’я Чортківської міської ради здійснювати компенсацію перевізникам за перевезення пільгових категорій громадян міста Чорткова на підставі цього рішення, з розрахунку 10 (десять) гривень за одну поїздку.
4.Дане рішення оприлюднити в засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті міської ради.
5.Рішення набирає чинності з моменту його офіційного оприлюднення.
6.Копію рішення направити управлінню соціального захисту та охорони здоров’я міської ради, управлінню комунального господарства, архітектури та капітального будівництва міської ради, перевізникам міських автобусних маршрутів.
7.Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Віктора ГУРИНА..
Міський голова Володимир ШМАТЬКО
Аналіз регуляторного впливу
до проєкту рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради
«Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування »
Назва акта – «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування»
Регуляторний орган – виконавчий комітет Чортківської міської ради
Розробник – управління комунального господарства, архітектури та капітального будівництва Чортківської міської ради
Відповідальна особа – в.о начальника управління комунального господарства, архітектури та капітального будівництва Чортківської міської ради
Цей аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» (далі – Аналіз) розроблений на виконання вимог статті 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про автомобільний транспорт» і визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» як регуляторного акту. Крім того, Аналіз розроблено з метою реалізації державної політики у сфері пасажирських перевезень автобусами та якісного задоволення потреб населення в перевезеннях, створення умов для розвитку господарської діяльності суб’єктів підприємництва.
- Визначення проблеми
Діючий тариф на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, затверджений рішенням виконавчого комітету міської ради від 20 березня 2019 року № 79 « Про встановлення тарифу на перевезення
пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» у розмірі 6 грн. 00 коп. за одну поїздку та введений в дію 1квітня 2019 року. Під час дії тарифу підвищились ціни на запчастини, паливо та збільшився розмір мінімальної заробітної плати, що є складовими собівартості проїзду. Автомобільні перевізники не мають можливості оновлювати матеріально-технічну базу, ускладнюється питання виплати заробітної плати водіям. Така ситуація негативно впливає на організацію роботи пасажирського транспорту міста.
Поширення на території країни гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, досить негативно вплинуло на усі без виключення життєво важливі галузі міста (в тому числі транспортну) та внесло певні корективи у їх роботу.
Протягом певного періоду часу, автомобільні перевізники були змушені тимчасово призупинити надання послуг по перевезенню пасажирів. В свою чергу, це досить негативно вплинуло на їх господарську діяльність в частині недоотримання прогнозованих доходів, призвело до виникнення ускладнень по сплаті встановлених чинним законодавством обов’язкових податків та зборів і в сукупності вплинуло на ефективне функціонування підприємств зайнятих в сфері надання послуг з перевезення пасажирів автобусами.
Встановлені на сьогодні Кабінетом Міністрів України транспортні обмеження щодо перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах виключно в межах кількості місць для сидіння спровокували суттєве зменшення пасажиропотоку, як наслідок – це вимушене зупинення роботи перевізників на окремих маршрутах( розірвання договорів за заявами перевізників).
На даний час маршрутна мережа міста Чорткова заповнена на 50% та нараховує 4 маршрути. Перевезення пасажирів здійснюють 2 приватних перевізника, що використовують 7 одиниць автобусної техніки із терміном експлуатації від 12 років.
Протягом багатьох років оновлення рухомого складу не проводилось, власники автобусів змушені були прикладати значних зусиль для покращення технічного стану транспортних засобів власними силами, але відсутність обігових коштів примушує постійно скорочувати витрати на ремонт рухомого складу та утримання матеріально-технічної бази. Значний знос рухомого складу може призвести до скорочення кількості автобусів на маршрутах міста і призупинення роботи на деяких маршрутах або ж відмови від їх обслуговування через нерентабельність. За період 2021 року за заявами автомобільних перевізників розірвано 1 договір на перевезення пасажирів.
Як наслідок, несвоєчасно, неякісно і не в повному обсязі надаються послуги з перевезення пасажирів на міських пасажирських маршрутах, що призводить до недотримання вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176. Власники транспортних засобів (автобусі) не в змозі забезпечити своєчасний поточний ремонт транспортних засобів та оновити рухомий склад, що необхідно для підтримання на належному рівні надання послуг з перевезення пасажирів.
Розрахунок тарифу на послуги пасажирського автомобільного транспорту проведено перевізниками відповідно до Методики, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 №1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту». Під час розрахунку тарифу загальний обсяг транспортної роботи та загальна кількість перевезених пасажирів, у тому числі з урахуванням пільгових категорій пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, розраховано за результатами обстеження пасажиропотоків.
Діючий тариф не відшкодовує витрати автомобільних перевізників на перевезення пасажирів на маршрутах загального користування.
Враховуючи зазначене вище, на підставі звернення перевізників виникла необхідність переглянути вартість проїзду пасажирів в міському пасажирському автомобільному транспорті загального користування.
Визначення основних групп, на які проблема справляє вплив:
Групи |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
– |
Держава ( орган місцевого самоврядування) |
+ |
– |
Суб’єкти господарювання ( автомобільні перевізники) |
+ |
– |
Проблема підвищення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування Чортківської міської територіальної громади не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів у зв’язку з тим, що державою прийнята низка законів та нормативних документів, які регламентують діяльність виконавчих органів місцевого самоврядування в цьому напрямку, зокрема:
відповідно до ст. 10 Закону України «Про автомобільний транспорт» реалізація єдиної державної політики передбачає затверджену центральним органом виконавчої влади з питань автомобільного транспорту методику розрахунку тарифів за видами перевезень;
відповідно до підпункту 2 п. «а» ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо встановлення тарифів на транспортні послуги;
наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 №1175 затверджена «Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», яка визначає механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та є обов’язковою для застосування під час встановлення тарифів органами місцевого самоврядування на послуги пасажирського автомобільного транспорту.
- Цілі державного регулювання.
Метою прийняття рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» є приведення у відповідність розміру тарифів на послуги міського пасажирського транспорту до економічно обґрунтованих витрат, що дасть можливість:
- забезпечити дотримання вимог діючого законодавства щодо формування тарифів на послуги автомобільного міського пасажирського транспорту загального користування (автобусні перевезення на міських маршрутах);
- забезпечити якісне та безпечне функціонування автомобільного пасажирського транспорту загального користування;
- сприяти розвитку ринкових відносин у сфері надання послуг з регулярних перевезень пасажирів автобусами і збереження ринку соціально важливої послуги у громаді;
- забезпечення балансу інтересів перевізників та пасажирів на міських автобусних маршрутах;
- забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при прийнятті тарифів на послуги міського пасажирського транспорту.
- Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей.
3.1 . Визначення альтернативних способів
В якості альтернативи для досягнення встановлених цілей пропонується три способи, які наведені нижче.
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 |
Збереження діючих тарифів на громадському транспорті загального користування. Вказана альтернатива є неприйнятною з точки зору складної економічної ситуації, що склалася на ринку міських перевезень. Єдиною перевагою стануть незмінні витрати громадян на проїзд у громадському транспорті, та це призведе до збитковості самих пасажирських перевезень і як наслідок до погіршення якості надання послуг перевізниками, часткової чи повної зупинки надання послуг з перевезення пасажирів. |
Альтернатива 2 |
Компенсація з міського бюджету різниці між економічним розрахунковим тарифом та діючим. Перевагою стане задоволення потреб перевізників і пасажирів, проте міський бюджет вже несе суттєві втрати компенсовуючи витрати за пільгові перевезення окремих категорій громадян Чортківської міської територіальної громади. У 2021 році сума компенсації становила 1062,54 тис. грн. Міський бюджет не спроможний нести додаткові навантаження, пов’язані із компенсацією різниці в тарифі по перевезеннях. |
Альтернатива 3 |
Прийняття регуляторного акту. Вказана альтернатива забезпечить: баланс інтересів перевізників та пасажирів на міських маршрутах загального користування у місті Чорткові; приведення тарифу на перевезення до економічно обґрунтованого рівня; можливість надання якісних та безпечних послуг з перевезення пасажирів шляхом оновлення рухомого складу, його вчасного, якісного обслуговування та ремонту, залучення підприємствами перевізниками висококваліфікованого персоналу із відповідною заробітною платою; забезпечення фінансової стабільності перевізників; збільшення ефективності використання рухомого складу. |
3.2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави:
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутність соціальної напруги в суспільстві |
Для запобігання можливої дестабілізації функціонування галузі пасажирських перевезень в цілому, аж до його зупинки виникає необхідність залучення коштів міського бюджету у сумі 548,44 тис. грн.(137,11тис. платних пас. перевезених у 2021р.х на різницю в тарифі 4,00 грн.) з метою компенсації витрат перевізників, які будуть покривати різницю в тарифі. Окрім цього з бюджету громади виділяються кошти за пільгові перевезення окремих категорій громадян Чортківської міської територіальної громади. У 2021 році сума компенсації становила 1062,54 тис.грн., а у 2022 році ця сума становитиме 1770,90 тис. грн..
|
Альтернатива 2 |
Задоволення потреб перевізників та пасажирів |
Додаткове навантаження на міський бюджет складатиме 2319,34 тис. грн.( 548,44тис. грн.-компенсація за різницю тарифі +1770,90 тис. грн.. кошти за пільгові перевезення окремих категорій громадян Чортківської міської територіальної громади) |
Альтернатива 3
Прийняття регуляторного акту.
|
Вказана альтернатива забезпечить: баланс інтересів перевізників та пасажирів на міських маршрутах загального користування у місті Чорткові; приведення тарифу на перевезення до економічно обґрунтованого рівня; можливість надання якісних та безпечних послуг з перевезення пасажирів шляхом оновлення рухомого складу, його вчасного, якісного обслуговування та ремонту, залучення підприємствами перевізниками висококваліфікованого персоналу із відповідною заробітною платою; забезпечення фінансової стабільності перевізників; збільшення ефективності використання рухомого складу
|
1681,02 грн (адміністративні процедури пов‘язані із опрацюванням отриманих розрахунків перевізника та підготовка остаточних результатів 1494,24грн. + підготовка матеріалів на засідання ОМС та оформлення прийняття рішень 93,39грн. + надання усних консультацій та письмових роз’яснень суб’єктам господарювання 62,26грн. +. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання 31,13грн.). |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Збереження діючих тарифів, витрати на проїзд залишаються не змінними. |
Погіршення якості надання послуг перевізниками, зменшення кількості транспортних засобів на міських маршрутах для забезпечення потреб жителів. Скорочення робочих місць та зниження заробітньої плати на підприємствах галузі. |
Альтернатива 2 |
Збереження діючих тарифів, витрати на проїзд залишаються не змінними. |
Відсутні |
Альтернатива 3 |
Покращення рівня транспортного обслуговування шляхом забезпечення високої регулярності руху , забезпечення належного технічного стану рухомого складу та його оновлення. Забезпечення Балансу інтересів перевізників та пасажирів на міських маршрутах загального користування у місті Чорткові,приведення тарифу на перевезення до економічно обґрунтованого рівня. |
Збільшення витрат на проїзд. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
1 |
1 |
2 |
||
Питома вага групи суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, у загальній кількості, відсотки |
50% |
50% |
100% |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Забезпечення пасажиропотоку на існуючому рівні |
Погіршення технічного стану рухомого складу,відтік кваліфікованих кадрів з підприємств, скорочення ведення господарської діяльності або ж її закриття. |
Альтернатива 2 |
Отримання максимального прибутку, підвищення рентабельності, збільшення парку транспортних засобів для перевезення пасажирів. |
Відсутні |
Альтернатива 3 |
Вказана альтернатива забезпечить: баланс інтересів перевізників та пасажирів на міських маршрутах загального користування у місті Чорткові; приведення тарифу на перевезення до економічно обґрунтованого рівня; можливість надання якісних та безпечних послуг з перевезення пасажирів шляхом оновлення рухомого складу, його вчасного, якісного обслуговування та ремонту, залучення підприємствами перевізниками висококваліфікованого персоналу із відповідною заробітною платою; забезпечення фінансової стабільності перевізників; збільшення ефективності використання рухомого складу.
|
1839,54 грн |
- 4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
1 |
Залишення діючих тарифів на транспортні послуги по перевезенню пасажирів в міському громадському транспорті не вирішуватиме проблему невідповідності вартості проїзду по відношенню до реальних витрат перевізників. Отримання збитків від основного виду діяльності призведе до скорочення чи закриття господарської діяльності, але забезпечить пасажиропотік на існуючому рівні та часткову задоволеність пасажирів. |
Альтернатива 2 |
2 |
Задовольнить перевізників та пасажирів. Проте є не підйомною для бюджету громади. |
Альтернатива 3 |
4 |
Збільшення тарифів на послуги з перевезення пасажирів в міському громадському транспорті забезпечить: баланс інтересів перевізників та пасажирів на міських маршрутах загального користування у місті Чорткові; приведення тарифу на перевезення до економічно обґрунтованого рівня; можливість надання якісних та безпечних послуг з перевезення пасажирів шляхом оновлення рухомого складу, його вчасного, якісного обслуговування та ремонту, залучення підприємствами перевізниками висококваліфікованого персоналу із відповідною заробітною платою; забезпечення фінансової стабільності перевізників; збільшення ефективності використання рухомого складу. |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
Забезпечення пасажиропотоку на існуючому рівні. |
Отримання збитку від ведення господарської діяльності через недоотримання прибутку у сумі 1256,8 тис. грн.(548,44 тис. грн.+ 708,36 тис.грн.різниця коштів бюджету громади за пільгові перевезення ) призведе до скорочення ведення господарської діяльності або ж до її повного припинення. |
Даний спосіб не є прийнятним для використання в межах сьогоднішньої складної ситуації на ринку пасажирських перевезень. Отримання збитку від ведення господарської діяльності через недоотримання прибутку призведе до скорочення ведення господарської діяльності або ж до її повного закриття, але забезпечить пасажиропотік на існуючому рівні та часткову задоволеність пасажирів. |
Альтернатива 2 |
Отримання максимального прибутку, підвищення рентабельності, розширення парку пасажирського транспорту. |
2319,34 тис. грн. |
Задовільнить перевізників та пасажирів, але ляже важким тягарем на бюджет Чортківської міської територіальної громади. |
Альтернатива 3 |
Забезпечення балансу інтересів перевізників та пасажирів на міських маршрутах загального користування у місті Чорткові; приведення тарифу на перевезення до економічно обґрунтованого рівня; можливість надання якісних та безпечних послуг з перевезення пасажирів шляхом оновлення рухомого складу, його вчасного, якісного обслуговування та ремонту; залучення підприємствами перевізниками висококваліфікованого персоналу із відповідною заробітною платою; забезпечення фінансової стабільності перевізників; збільшення ефективності використання рухомого складу. |
1839,54 грн
|
Вказаний альтернативний спосіб сприятиме забезпеченню балансу інтересів перевізників та пасажирів на міських маршрутах загального користування у місті Чорткові; приведення тарифу на перевезення до економічно обґрунтованого рівня; можливість надання якісних та безпечних послуг з перевезення пасажирів шляхом оновлення рухомого складу, його вчасного, якісного обслуговування та ремонту; залучення підприємствами перевізниками висококваліфікованого персоналу із відповідною заробітною платою; забезпечення фінансової стабільності перевізників; збільшення ефективності використання рухомого складу. |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 |
Відмова. Вказаний варіант призведе до збитковості підприємств перевізників та до їх зупинки у майбутньому. |
– |
Альтернатива 2 |
Відмова.Бюджет громади витрачає суттєві кошти для покриття втрат перевізників на різниці в тарифах при перевезеннях пасажирів із врахуванням пасажирів із пільгових категорій громадян. |
– |
Альтернатива 3 |
Єдиний можливий варіант , що вирішує питання стабільної роботи та розвитку міського пасажирського автотранспорту. |
На дію акта можуть впливати зміни умов виробничої діяльності та реалізації послуг, які не залежать від господарської діяльності самих перевізників. |
- Механізм і заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми.
Для досягнення цілей , визначених аналізом впливу регуляторного акту, пропонується прийняття виконавчим комітетом Чортківської міської ради
рішення «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування », яким встановлюється тариф на перевезення пасажирів на міському громадському транспорті загального користування у місті Чорткові, що забезпечить потребу у якісному та безпечному перевезенні, покращить фінансовий стан підприємств перевізників.
З метою приведення у відповідність з економічно обгрунтованими витратами діючого тарифу на послугу з перевезення пасажирів, підприємствами перевізниками виконані розрахунки тарифу.
Розрахунок тарифу відповідно до поданих перевізниками розрахунків та Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 №1175 (далі—Методика), яка застосовується органами місцевого самоврядування під час встановлення зазначених тарифів для підприємств-перевізників.
ВИХІДНІ ДАНІ:
7 автобусів відповідно до рішення виконавчого комітету «Про затвердження мережі автобусних маршрутів загального користування та типового договору на перевезення пасажирів у Чортківській міській територіальній громаді» від 26.11.2020 № 18.
Пробіг прораховано відповідно до даних вказаних в паспортах маршрутів та розкладів руху у 2021 році та становить 429990,00 км.
Вартість палива становить 26,10 грн.(середня).
Затрати палива на 100,0 км -17,7 л. (середня).
Вартість автомобільних шин 4000,00 грн.(середня)
Заробітня плата водія 8966,7 грн.
Вартість акумуляторної батареї 2433,0 грн.
Кількість водіїв на один автобус – 1,4 чол.
Кількість автобусів
|
|
7 од. |
Плановий пробіг у 2022 році
|
Відповідно до паспортів маршрутів та розкладів руху. |
429990,00 км |
Паливо |
В 1км = В 1п х Цп=0,01Н х (1+0,01Кs) х Цп , грн/км Витрати на паливо = пробіг за рік х 0,177 л/км х вартість палива, грн/л |
1986424,80 грн.
|
Шини (заміна після 60000 км) 6+1=7 шт. |
Цш х Кш Вш 1 км= ————-, грн/км Нш х Кк Витрати = пробіг /60000 км х 7 шин х вартість шини, грн |
200662,00 грн |
Акумулятор ( взято з поданих розрахунків перевізників) |
Норма 2 шт. на 36 місяців для автобуса, витрати в рік, грн |
9732,0 грн |
Мастила |
Вм1 км = 0,01хВ1п х (Nм х Цм + Nтрх Цтр + Nплх Цпл + Nc х Цс), грн/км Витрати = Вм1 кмх пробіг річний = 0,01х0,177х(3,2х86,56+0,40х56,08+0,10х77,09 +0,30х196,67) х пробіг річний=0,455 х пробіг річний |
195767,28 грн |
З/п водіїв |
Витрати = 1,4 водія х7 автобус.х з/п водія х 12 міс. |
1054479,99 грн
|
22% єдиний соціальний внесок |
231985,6 грн |
|
З/П – ВСЬОГО: |
1286465,6 грн |
|
Ремонт транспорту (взято з даних розрахунків перевізників) |
135900,00 грн |
|
Амортизаційні витрати (взято з даних з розрахунків перевізників) |
195980,00 грн |
|
Інші загальновиробничі витрати (взято з даних розрахунків у перевізників, оренда КП МАТ) |
___ |
|
Вартість оператора 5% ( з них 22% готівка і картка по 7 грн.) |
___ |
|
Собівартість (без оператора) |
____
|
|
Вартість оператора 5% |
____ |
|
Повна собівартість, ВСЬОГО |
4010931,68грн
|
|
Планова кількість пасажирів на 2022 рік |
314200,00 пас. |
|
Рентабельність 10% |
4412024,85 грн |
|
Тариф з рентабельністю |
14,04 грн |
Розв’язання проблеми шляхом прийняття регуляторного акта відповідатиме принципам державної регуляторної політики: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності,прозорості та врахування громадської думки.
Організаційні заходи для впровадження регулювання:
- аналіз розрахунку тарифу на перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом – автобусами, наданих перевізниками;
– розроблення регуляторного акту – проекту рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» та аналізу впливу регуляторного акта, їх оприлюднення на офіційному сайті Чортківської міської ради з метою отримання зауважень і пропозицій у спосіб, передбачений чинним законодавством;
– прийняття виконавчим комітетом Чортківської міської ради рішення «Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування».
Після оприлюднення регуляторного акта та аналізу впливу регуляторного акта на сайті Чортківської міської ради (02.11.2021 ), зауважень та пропозицій від громадян, щодо вартості проїзду не надходило, але перевізники розуміючи та враховуючи скрутний фінансовий стан жителів громади і їх неспроможність сплачувати розрахований тариф звернулися до Чортківської міської ради з пропозицією встановити вартість проїзду 1-го пасажира на міському сполученні загального користування на рівні 10,00 грн.
Також для недопущення соціальної напруги в фінансово складний для громадян час було вирішено забезпечити пільгове перевезення окремих категорій громадян Чортківської міської територіальної громади та компенсовувати перевізникам перевезення цих категорій громадян , як і в попередні роки. З метою переходу на безготівкову оплату проїзду у майбутньому, стимулювання пасажирів до оплати проїзду безконтактною банківською карткою та сприяння прозорості платежів на пасажирському транспорті, вирішено запропонувати встановлення тарифу в розмірі 8,00 грн. за одну поїздку при розрахунку безконтактною банківською карткою.
Виконавчий комітет, відповідно до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , керуючись Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 №1175, враховуючи зауваження та пропозиції до проекту рішення, приймає рішення щодо встановлення тарифу. Після прийняття, рішення підлягає оприлюдненню. Регуляторний акт має місцевий характер впливу.
- Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги.
Очікуваними результатами прийняття регуляторного акту є досягнення у повному обсязі визначених цілей державного регулювання.
Державне регулювання не передбачає утворення нового структурного підрозділу . Орган , який несе витрати пов’язані з розробкою регуляторного акта, контролем за його виконанням, проведення аналізу по відстеженню результативності – управління комунального господарства, архітектури та капітального будівництва Чортківської міської ради.
У зв’язку з тим, що питома вага субктів малого підприємництва( в т.ч. мікро підприємств) у загальній кількості суб’єктів господарювання на яких поширюється регулювання, становить 100%, розрахунок витрат суб’єктів господарювання здійснено згідно М-тестом (Додаток 1).
- 7. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акта.
Термін дії чинності запропонованого регуляторного акта необмежений. Його дія постійна з можливістю внесення змін до прийняття нового акта.
Прийняття нового регуляторного акта відбуватиметься у разі збільшення або зменшення собівартості послуг з перевезення пасажирів на маршрутах загального користування.
Зміни та доповнення будуть вноситись у разі потреби, за підсумками аналізу відстеження результативності дії регуляторного акта, внесення змін до чинного законодавства України та інших відповідних нормативних актів.
- 8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.
Відстеження результативності дій зазначеного регуляторного акта передбачаються за наступними кількісними показниками:
– розмір надходжень до державного та місцевого бюджетів від господарської діяльності суб’єктів господарювання, не зміниться ( середня заробітна плата,кількість перевезених пасажирів,кількість перевезених пасажирів пільгових категорій);
– розмір коштів та часу, що витрачатимуться суботами господарювання та фізичних осіб-підприємців, пов’язаних із виконанням висог цього регуляторного акта ( передбачається, що максимальні загальні витрати, що можуть виникнути в перевізників складуть в грошовому еквіваленті 1681,02 грн.;
– встановлений тариф на проїзд у міському транспорті відповідатиме економічно обґрунтованим витратам перевізників ( надання послуг стане більш безпечнішим та якісним, перевізники зможуть надавати послуги з перевезення пасажирів із запланованою регулярністю та виконанням рейсів).
- 9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.
Відстеження результативності застосування регуляторного акту буде здійснюватися виконавчими органами Чортківської міської ради на основі аналізу статистичних даних( вартість електроенергії, розмір заробітної плати водіїв, вартість ПММ, тощо), даних отриманих від перевізників, які працюють на ринку послуг міських перевезень та соціологічних даних, отриманих у вигляді зауважень та пропозицій від споживачів транспортних послуг, суб’єктів господарювання — надавачів послуг та інших зацікавлених осіб.
Базове, повторне та періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта планується здійснювати у відповідності до вимог Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Базове відстеження результативності дії регуляторного акту здійснюватиметься до дня набрання чинності цього регуляторного акту.
Повторне відстеження результативності дії регуляторного акта буде здійснюватись через рік після набрання чинності цього регуляторного акту.
Періодичні відстеження – будуть здійснюватися один раз через кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності регуляторного акту.
В.о. начальника управління комунального
господарства, архітектури та капітального
будівництва Чортківської міської ради Володимир ЮРЧИШИН
Додаток 1
до аналізу впливу регуляторного акту
Розрахунок витрат для суб’єктів малого підприємництва ( М-тест) на запровадження проекту рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради « Про встановлення вартості проїзду пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування»
- Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єкти малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідне для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 01 листопада 2021 року по 10 грудня 2021 року.
№ з/п |
Вид консультації |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1. |
Робочі зустрічі |
4 особи: 2 посадовці, 2 представника перевізників |
Отримано інформацію про порядок підготовки та прийняття рішення, економічну діяльність підприємств-перевізників, що займаються перевезеннями пасажирів, можливість перевезень за запропонованим тарифом. |
2. |
Робоча нарада |
5 осіб: 2 посадовці, 3 представника 2-х перевізників |
Обговорено витрати суб’єктів малого підприємництва на запропоноване регулювання. |
3. |
Обговорення розміщеного на сайті ОМС проекту |
40 осіб |
Визначення доцільності ухвалення регуляторнорго акта. Надання пропозицій з його удосконалення. |
2.Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі).
Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 2 одиниці.
Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив, становить 100 %.
3.Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання.
№ з/п |
Найменування оцінки |
Перший рік |
Періодичні |
Витрати за 5 років |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
||||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
– |
– |
– |
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
– |
– |
– |
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) |
– |
– |
– |
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
– |
– |
– |
5 |
Інші процедури (уточнити): Друк оголошення про підвищення тарифу. СПД залучено 9 автобусів ( враховуючи резерв). Середнє значення кількості автобусів 9/2=4,5 |
3,0 грн х 4,5 = 13,50 грн. |
– |
13,50 грн. |
6 |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
13,5 грн |
– |
13,50 грн |
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
2 |
– |
2 |
8 |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7) |
13,5 х 2 = 27,00 грн |
– |
27,00 грн. |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм |
20 хв. х 39,26 = 11,78 грн |
– |
11,78 грн |
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання (час на друк оголошення та розміщення в салоні автобуса) Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур |
5 хв. х 4,5 од. х 39,26 = 14,72 грн |
– |
14,72 грн |
11 |
Процедури офіційного звітування |
– |
– |
– |
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
– |
– |
– |
13 |
Інші процедури (уточнити) укладання додаткової угоди до договору про відшкодування вартості проїзду пільгових категорій громадян ( 1 год.) |
39,26 |
– |
39,26 |
14 |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) |
65,76 |
– |
65,76 |
15 |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
2 |
2 |
|
16 |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15) |
65,76 грн х 2 = 131,52 грн |
131,52 грн |
Розрахунки здійснено з урахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2022 році, встановлених Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» від 02.12.2021 (1928-IX): мінімальна зарплата у погодинному розмірі – 39,26 грн.
- Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів підприємництва.
Розрахунок витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання: Чортківська міська рада
Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва – за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв) |
Планові витрати часу на процедуру год. |
Вартість часу співробіт-ника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) |
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта |
Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулю-вання |
Витрати на адміністру-вання регулювання* (за рік), гривень |
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання |
0,5 |
31,13 (посадовий оклад головного спеціаліста – 5200 грн. згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 р. № 268 (зі змінами) поділити на середню тривалість робочого часу 167 год/міс) |
1 |
2 |
31,13 |
підготовка матеріалів на засідання ОМС та оформлення прийняття рішень |
3 |
31,13 |
1 |
2 |
93,39 |
надання усних консультацій та письмових роз’яснень суб’єктам господарювання |
1 |
31,13 |
1 |
2 |
62,26 |
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі: |
– |
– |
– |
– |
– |
камеральні |
– |
– |
– |
– |
– |
виїзні |
– |
– |
– |
– |
– |
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання |
– |
– |
– |
– |
– |
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання |
– |
– |
– |
– |
– |
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання |
– |
– |
– |
– |
– |
6. Підготовка звітності за результатами регулювання |
– |
– |
– |
– |
– |
7. Інші адміністративні процедури (уточнити): – підготовка остаточних результатів |
24 |
31,13 |
1 |
2 |
1494,24 |
Разом за рік |
– |
– |
– |
– |
1681,02 |
Сумарно за п’ять років |
– |
– |
– |
– |
1681,02 |
- Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання.
№ з/п |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий) |
Витрати за п’ять років |
1 |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
27,00 грн. |
27,00 грн. |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
131,52 грн. |
131,52 грн. |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
158,52 грн |
158,52 грн |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
1681,02 грн. |
1681,02 грн. |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання |
1839,54 грн |
1839,54 грн |
- Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.
Враховуючи, що проєкт регуляторного акту спрямовано на збільшення прибутку суб’єктів малого підприємництва від здійснення підприємницької діяльності у сфері пасажирських перевезень, зазначена сума одноразових витрат є прийнятною для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) процедур не потрібно.