Чортків online

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту «Детальний план території для розміщення сміттєсортувального комплексу в районі вулиці Петра Чубинського в м. Чорткові»

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту

«Детальний план території для розміщення сміттєсортувального комплексу в районі вулиці Петра Чубинського в м. Чорткові»

 

 

Замовник:

Чортківська міська рада

48500, Тернопільська область, м. Чортків, вул. Тараса Шевченка, буд. 21.

 

  1. Назва документа державного планування:

«Детальний план території для розміщення сміттєсортувального комплексу в районі вулиці Петра Чубинського в м. Чорткові».

 

  1. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Детальний план території є одночасно містобудівною документацією на місцевому рівні та землевпорядною документацією, що визначає планувальну організацію та розвиток території, на якій передбачається розміщення сміттєсортувального комплексу. Містобудівна документація розробляється на підставі рішення Чортківської міської ради Тернопільської області від 17 березня 2020 року № 1857.

Основними цілями розроблення проєкту містобудівного документа є:

– визначення планувальної організації та розвитку планованої території;

– врахування всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами;

– визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території;

– створення транспортної інфраструктури;

– організації транспортного і пішохідного руху;

– охорони та поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки;

– комплексного благоустрою та озеленення.

Детальний план території пов’язаний з іншими документами державного планування, а саме:

– Національною стратегією управління відходами в Україні до 2030 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2017 року  № 820-р;

– Національним планом управління відходами до 2030 року, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 року № 117-р;

– регіональним планом управління відходами Тернопільської області на період до 2030 року;

– Генеральним планом м. Чортків Тернопільської області, затвердженого рішенням Чортківської міської ради від 28 січня 2021 року № 185;

– Програмою охорони навколишнього природного середовища Чортківської міської територіальної громади на 2024-2026 роки, затвердженою рішенням Чортківської міської ради від 08 грудня 2023 року № 1778;

– Програмою управління відходами на території Чортківської міської територіальної громади на 2024-2026 роки, затвердженою рішенням Чортківської міської ради від 08 грудня 2023 року № 1779; з внесенням змін до Програми управління відходами на території Чортківської міської територіальної громади на 2024-2026 роки, затвердженими рішенням Чортківської міської ради від 03 вересня 2024 року № 2216.

 

  1. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Планова діяльність «Будівництво, обслуговування та експлуатація сміттєсортувального комплексу», згідно абзацу 6 пункту 11 пункт третьої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», відноситься до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.

Територія детального планування розташована в межах населеного пункту міста Чортків Тернопільської області в районі вулиці Петра Чубинського. Земельна ділянка належить до земель комунальної власності територіальної громади. Орієнтовна площа розроблення 5,5 га.

До складу сміттєсортувального комплексу входитимуть:

– адміністративно-побутові будівлі;

– сміттєсортувальна станція;

– біогазова установка;

– зона тимчасового складування змішаних ТПВ;

– зона тимчасового складування вторинної сировини, відібраної з ТПВ;

– тимчасового складування RDF;

– зона для тимчасового складування відходів руйнування;

– майданчик для переробки відходів руйнування;

– зона складування органічної частини ТПВ, отриманої після сортування змішаних ТПВ;

– фільтраційні ставки та очисні споруди, КНС.

 

  1. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

а) Виконання стратегічної екологічної оцінки документа державного планування передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків реалізації проєктних рішень на окремі складові довкілля – клімат, атмосферне повітря, ґрунти, водні ресурси, флору і фауну, матеріальні активи, культурну спадщину, природоохоронні території, здоров’я населення.

б) В межах планованої ділянки об’єкти природно-заповідного фонду відсутні. Також проєктована територія не межує з територіями з природоохоронним статусом.

в) Враховуючи віддалене розташування земельної ділянки від кордону транскордонні наслідки відсутні.

 

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Під час проведення стратегічної екологічної оцінки детального плану території передбачається розглянути такі альтернативи:

  1. Оцінка ситуації у випадку незатвердження проєкту – «нульова альтернатива».
  2. Оцінка ситуації у випадку затвердження проєкту з урахуванням змін, які будуть запропоновані за результатами проведення СЕО.

 

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. При здійсненні стратегічної екологічної оцінки буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану. Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень детального плану цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування.

При виконанні стратегічної екологічної оцінки буде здійснено: – збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників; – проведення аналізу слабких та сильних сторін території з точки зору екологічної ситуації; – проведення громадського обговорення з метою отримання зауважень і пропозицій; – проведення консультацій з уповноваженими органами щодо екологічних цілей; – визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру; – проведення оцінки ймовірних наслідків реалізації проєктних рішень документа державного планування на складові довкілля та на стан здоров’я населення; – визначення індикаторів, передбачених для здійснення моніторингу фактичного впливу впровадження документа державного планування на довкілля.

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповідь про стан довкілля, статистичну інформацію, наукові дослідження, дані моніторингу та лабораторні дослідження стану довкілля.

 

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля у зв’язку із впровадженням планувальних рішень детального плану, визначених законодавством та нормативно-правовими актами.

Комплекс проєктних рішень, що приймається для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, включає:

– ресурсозберігаючі заходи (збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.);

– планувальні заходи (функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.);

– заходи із покращення стану компонентів довкілля; 

– охоронні заходи (моніторинг зон впливу планованої діяльності).

 

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

У складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проєктів містобудівної документації є розділ «Охорона навколишнього природного середовища», який буде виконано відповідно до вимог статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається частиною другою статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

  1. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання

Зауваження та пропозиції подаються до Чортківської міської ради

(- поштова адреса: 48500, Тернопільська область, м. Чортків, вул. Тараса Шевченка, буд. 21;

– електронна адреса: info@chortkivmr.gov.ua, – національна онлайн-платформа ЕкоСистема: https://eco.gov.ua/).

Термін подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті Чортківської міської ради.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Останні новини

ЧОРТКІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Контакти:
48500, Україна, Тернопільська обл.
м.Чортків, вул. Тараса Шевченка, 21

тел. (03552) 2-99-00
info@chortkivmr.gov.ua
Перейти до вмісту