Залізниця – це зона підвищеної небезпеки!
Залізниця – це зона підвищеної небезпеки. Одна із складних та небезпечних ділянок залізниці залізничний переїзд, що вимагає зосередженої уваги та суворого дотримання Правил дорожнього руху. Однак водії автотранспорту нехтують цими правилами.
З початку 2023 року на залізничних переїздах України допущено 28 ДТП. За аналогічний період 2022 року допущено 33 випадки, всі випадки ДТП трапились з вини водіїв транспортних засобів. За перше півріччя 2023 року в результаті ДТП на переїздах було травмовано дві особи. А тільки за два дні 12 та 14 липня 2023 року в результаті ДТП на залізничних переїздах загинуло шість осіб, а саме:
– 12.07.2023 о 20 год. 55 хв на регульованому переїзді 137 км ПК6 (без чергового працівника) перегону Муравійка – ім. Бориса Олійника регіональної філії «Південно – Західна залізниця» при справно працюючій переїзній сигналізації сталося зіткнення поїзда №6312 Чернігів – Ніжин з автомобілем «Volkswagen PASSAT» в результаті смертельно травмовано чотири особи;
– 14.07.2023 о 23 год. 10 хв на регульованому переїзді 121 км ПК4 (ІІІ категорії, без чергового працівника) перегону Кулевча – Кантемир регіональної філії «Одеська залізниця», при справно працюючій переїзній сигналізації, сталося зіткнення поїзда №4852 з вантажним автомобілем, евакуатор з завантаженим автомобілем, водій якого перед переїздом обігнав автомобіль, що стояв для пропуску поїзда, та виїхав на переїзд. У наслідок зіткнення смертельно травмовано дві особи.
Для забезпечення безпеки руху автомобілів та поїздів усі регульовані переїзди оснащені автоматичними та напівавтоматичними шлагбаумами, що служать для перекриття проїжджої частини автомобільної дороги та припинення руху транспортних засобів через залізничний переїзд, пристроями включення сигнальних показань переїзних світлофорів та звукової сигналізації, що забороняють рух через залізничний переїзд автотранспортних засобів та прохід пішоходів при наближенні поїзда.
Деякі переїзди додатково до шлагбаумів обладнані загородженням від несанкціонованого в’їзду на переїзд транспортних засобів. Спроба їх «подолати» може закінчитись для недисциплінованих водіїв серйозними наслідками.
Багато водіїв помиляються, думаючи, що черговий працівник сам здійснює опускання шлагбауму на дахи автомобілів. Автоматичні та напівавтоматичні шлагбауми опускаються автоматично при вступі поїзда на блок-дільницю. З появою на переїзному світлофорі червоних сигналів, але ще відкритих шлагбаумах не можна виїжджати на переїзд! Автомобіль потрапить у «пастку», під час перебування транспортного засобу на настилі переїзду шлагбауми будуть закриті!
Від початку подачі переїзними світлофорами червоних сигналів про заборону руху через переїзд до проходу поїзда до нього розрахунковий час складає всього 30-40 секунд! Не можна приймати рішення про проходження через переїзд перед поїздом, що наближається, за силуетом локомотива, а тим більше світла його фар і прожектора, навіть приблизно неможливо визначити швидкість поїзда і його відстань від переїзду. У зимовий час можлива ожеледь, коли особливо необхідно дотримуватися дистанції, що виключає зупинку транспортного засобу на настилі при раптовій зупинці або різкому зниженні швидкості транспортним засобом, що йде попереду в межах переїзду.
Майте на увазі, що поїзд раптово зупинити неможливо! Навіть застосувавши заходи екстреного гальмування, машиніст зупинить поїзд лише за 800-1200 метрів!
Грубе порушення Правил дорожнього руху на залізничному переїзді може спричинити найбільш тяжкі наслідки. Дорожньо-транспортна пригода на залізничних коліях може призвести не тільки до значних матеріальних збитків, а й до серйозних поранень або навіть смерті людей.
Не лише водії, а й пішоходи порушують правила перебування на залізничній колії. Усі випадки невиробничого травматизму сталися через порушення самими постраждалими вимог особистої безпеки під час перебування у небезпечній зоні руху поїздів.
Як правило, люди свідомо йдуть на порушення, сподіваючись що все буде добре.
Бажаючи виграти час, вони скорочують шлях, йдуть по шпалах, наступають на слизькі рейки, намагаються перетнути шлях перед локомотивом. У результаті – важкі травми, і часто, як показує практика, з летальним кінцем.
Незважаючи на вивіски, що попереджають про небезпеку, нерідко можна бачити громадян, які переходять залізничні колії в недозволених місцях, під вагонами або ж через них, що «прогулюються» колією, немов тротуаром.
У п. 20.2 Правил дорожнього руху сказано: Під’їжджаючи до переїзду, а також починаючи рух після зупинки перед ним, водій зобов’язаний керуватися вказівками та сигналами чергового по переїзду, положенням шлагбаумів, світловою та звуковою сигналізацією, дорожніми знаками та дорожньою розміткою, а також переконатися в тому, що не наближається поїзд (локомотив, дрезина та ін.).
У п.20.3 Правил дорожнього руху сказано: Для пропуску поїзда, що наближається, і в інших випадках, коли рух через залізничний переїзд заборонено, водій повинен зупинитися перед дорожньою розміткою (стоп-лінією), дорожнім знаком 2.2.(STOP), шлагбаумом чи світлофором так, щоб бачити сигнали, а якщо засоби організації дорожнього руху відсутні – не ближче 10 м до найближчої рейки.
Рух через переїзд забороняється, якщо: шлагбаум опущений або почав опускатися; увімкнений заборонний сигнал світлофора чи звуковий сигнал незалежно від наявності та положення шлагбаумів; до переїзду в межах видимості наближається поїзд (локомотив, дрезина); за переїздом утворився затор, який змусить водія зупинитися на переїзді; черговий по переїзду подає сигнал заборони руху.
Забороняється самовільно відкривати шлагбаум, або об’їжджати його, а також об’їжджати транспортні засоби, які стоять перед переїздом, коли рух через нього заборонено.
У разі вимушеної зупинки транспортного засобу на переїзді водій зобов’язаний негайно висадити людей та вжити заходів для звільнення переїзду. Якщо це не вдається, залишатися біля транспортного засобу, подаючи сигнал загальної тривоги. У разі появи поїзда бігти йому назустріч подаючи сигнал зупинки.
За необхідністю проїзду великогабаритних, великовагових транспортних засобів та сільськогосподарської техніки з причіпним або навісним сільськогосподарським обладнанням через залізничні переїзди керівники вищезазначених підприємств повинні погодити можливість проїзду таких транспортних засобів з виробничим структурним підрозділом «Чортківська дистанція колії», що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., м. Чортків, вул. Вокзальна, 3.
Шановні дорослі та діти! Залізниця – зона підвищеної небезпеки, де найменша необережність може призвести до трагічних наслідків. Трагедії на залізничних коліях забирають життя, калічать долі, приносять горе не тільки в сім’ї постраждалих, а й залізничникам, які стають мимовільними учасниками цих подій.
Начальник виробничого структурного
підрозділу «Чортківська дистанція колії» Святослав ПИЛИП’ЮК
ВОЛОДИМИР ШМАТЬКО ПОВЕРНУВСЯ ІЗ ЧЕРГОВОГО ВІДРЯДЖЕННЯ: ПІДТРИМКА ФРАНЦІЇ ТА НОВІ ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ ЧОРТКОВА
Минулі три дні в Парижі пройшли надзвичайно плідно для української делегації, у складі якої …Читати даліУ ЧОРТКОВІ ВІДЗНАЧИЛИ ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА СВОБОДИ, ОСВЯТИВШИ ПАМЯТНИК АРХАНГЕЛУ МИХАЇЛУ
Сьогодні, 21 листопада, на центральному міському кладовищі по вул. Ст. Бандери громадськість вшанувала пам’ять …Читати даліВОЇН САВКА ПАВЛО НАЗАВДЖИ ПОВЕРНУВСЯ ДОДОМУ
Сьогодні жителі Чортківської громади на колінах зустріли тіло померлого воїна Савки Павла (25.12.1970 – …Читати даліСЬОГОДНІ ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА СВОБОДИ
21 листопада – День Гідності та Свободи – дата, коли ми вшановуємо патріотизм та …Читати даліПОМЕР ВОЇН ІЗ ЧОРТКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ САВКА ПАВЛО
Небесне військо Чортківської громади, на жаль, знову поповнилось ще одним воїном. 19 листопада зупинилось …Читати далі