Оптимізація шкіл – не вирок: у Скородинцях та Бичківцях вивчали варіанти покращення надання освітніх послуг
Кожна четверта школа в Україні є малокомплектною. До таких належать ті, де навчається менше сто дітей, у середньому не більше 10 учнів на клас. Проблема низької наповнюваності класів характерна переважно для сіл, а зумовлена відтоком людей із сільської місцевості до міст. Саме тому оптимізація шкільної мережі триває у всіх куточках країни, а Чортківська громада не стала виключенням.
Спеціальна комісія, до котрої належать працівники управління освіти, молоді та спорту міської ради, депутати, представники Центру професійного розвитку педагогічних працівників та профспілки працівників освіти провела виїзну нараду, вивчаючи варіанти покращення надання освітніх послуг у селах Скородинці та Бичківці.
Начальниця управління освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради Людмила Поліщук, спілкуючись із вчительськими колективами шкіл у вищезгаданих селах та батьками учнів наголосила на наступних ключових моментах:
✔️малокомплектні школи неефективні. Вартість навчання одного учня у таких школі часто втричі (!) вища за навчання у повнокомплектних (48 794 грн у Скородинцях та 15 228 грн у Чортківській школі №5);
✔️державна освітня субвенція (заробітна плата вчителів, котру платить держава) розраховується за формулою, яка розподіляє кошти відповідно до наповненості класів. Чим менше дітей у класах, тим менше грошей отримує громада на утримання школи;
✔️фактична наповнюваність класів у Бичківській школі – 8,33, у Скородинцях – 6,25. Для прикладу, школа №7 у Чорткові – 24,95, школа №2 – 22,11;
✔️виходить, що школи громади, де наповнюваність класів більша, ніж 20,5 учнів, отримуючи достатню освітню субвенцію, повинні віддавати її на дофінансування малокомплектних шкіл. Хоча ці кошти можна було би використати на поновлення матеріально-технічної бази, для прикладу;
✔️у Скородинцях є клас, де навчається лише двоє дітей, у Бичківцях ситуація не значно краща. Через це відсутнє конкурентне середовище для учнів, яке би їх мотивувало до кращих результатів у навчанні.
Попри це, головна освітянка Чортківської громади запевнила, що про закриття шкіл НЕ ‼ йдеться взагалі. Адже школа для села – це не лише заклад освіти, це, по суті, центр культури та соціалізації.
Тим не менше, наразі напрацьовуються різноманітні варіанти вирішення проблеми малокомплектних шкіл. Серед найбільш поширених варіантів оптимізації шкільної мережі – створення опорних шкіл та їхніх філій. Інший варіант, де це можливо зробити, – об’єднання школи та садочку у навчально-виховний комплекс, коли дітвора і дошкільного, і шкільного віку навчається у одному приміщенні.
Яким би не було фінальне рішення, воно точно ще не раз ‼ буде винесено на загальне обговорення батьками, вчителями та власне учнями.
Останні новини
ВОЛОДИМИР ШМАТЬКО ПОВЕРНУВСЯ ІЗ ЧЕРГОВОГО ВІДРЯДЖЕННЯ: ПІДТРИМКА ФРАНЦІЇ ТА НОВІ ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ ЧОРТКОВА
Минулі три дні в Парижі пройшли надзвичайно плідно для української делегації, у складі якої …Читати даліУ ЧОРТКОВІ ВІДЗНАЧИЛИ ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА СВОБОДИ, ОСВЯТИВШИ ПАМЯТНИК АРХАНГЕЛУ МИХАЇЛУ
Сьогодні, 21 листопада, на центральному міському кладовищі по вул. Ст. Бандери громадськість вшанувала пам’ять …Читати даліВОЇН САВКА ПАВЛО НАЗАВДЖИ ПОВЕРНУВСЯ ДОДОМУ
Сьогодні жителі Чортківської громади на колінах зустріли тіло померлого воїна Савки Павла (25.12.1970 – …Читати даліСЬОГОДНІ ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА СВОБОДИ
21 листопада – День Гідності та Свободи – дата, коли ми вшановуємо патріотизм та …Читати даліПОМЕР ВОЇН ІЗ ЧОРТКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ САВКА ПАВЛО
Небесне військо Чортківської громади, на жаль, знову поповнилось ще одним воїном. 19 листопада зупинилось …Читати далі