Чому «люди з особливими потребами» це неправильний термін, а «діти з особливими освітніми потребами» правильний?
Про це нам пояснить Іван Космина, радник міського голови Чорткова з питань безбар’єрності.
Ми вже писали в попередніх публікаціях, що слова мають значення, адже толерантна мова сприяє рівності та включенню.
Термін «люди з особливими потребами» вважається некоректним, оскільки ним дуже часто узагальнюють людей, які мають фізичні, психічні чи інші відмінності, і це створює акцент на їхньому здоров’ї, а не на особистості. Всі ми різні і кожен з нас унікальний чи особливий по-своєму. Моя особлива потреба – випити вранці стакан холодної води, а чиясь – випити філіжанку кави. Крісло колісне, за допомогою якого я пересуваюсь, не робить мене особливим, це лише аспект мого життя, який не визначає цінність чи унікальність особистості.
Натомість термін «діти з особливими освітніми потребами» (ООП) є правильним і точним у контексті освіти, оскільки він зосереджується на потребах. Прошу звернути увагу, що дитина з особливими освітніми потребами – це особа до 18 років, яка потребує додаткової допомоги в навчальному процесі.
До цієї категорії належать:








Правильна термінологія допомагає уникати дискримінації та стигматизації, натомість зосереджуючись на реальних потребах людини. Використовуючи термін «діти з особливими освітніми потребами», ми робимо крок до створення рівного, інклюзивного освітнього простору, де кожна дитина може реалізувати свій потенціал.
Опис зображення.
На малюнку ми бачимо групу дітей у шкільному класі. Вони щасливі й активно взаємодіють один з одним.
Хлопчик зліва – стоїть і усміхається, спілкуючись із дівчинкою, що сидить у кріслі колісному.
Дівчинка у кріслі колісному – має кучеряве руде волосся і радісно махає рукою, беручи участь у розмові.
Дівчинка по центру – стоїть з книжкою в руках і читає вголос для своїх друзів. Вона має світле волосся, зав’язане бантом.
Хлопчик праворуч від неї – носить окуляри та уважно слухає дівчинку з книжкою, усміхаючись.
Дівчинка з самого краю – зібрала волосся у два хвостики і дружньо махає рукою, спостерігаючи за діями однокласників.
На задньому плані видно велику зелену класну дошку, яка підкреслює навчальне середовище.
Діти виглядають щасливими, дружніми й активно беруть участь у навчальному процесі. Картинка створює позитивну атмосферу інклюзії, дружби та спільного навчання.

Останні новини
КОМАНДА ЧОРТКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ №5 ПРЕДСТАВЛЯТИМЕ НАШ РАЙОН НА ОБЛАСНОМУ ЕТАПІ ЗМАГАНЬ «ПЛІЧ-О-ПЛІЧ»
13 березня в спортивному комплексі «Економіст» Чортківського навчально-наукового інституту підприємництва і бізнесу відбулися фінальні …Читати даліЖИТЕЛЬКА ЧОРТКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ СОФІЯ БОДРУХ ВІДЗНАЧИЛА 90-ЛІТТЯ! 🎉
Свій поважний 90-річний ювілей відзначила жителька с. Скородинці Софія Павлівна Бодрух. Привітати іменинницю завітали …Читати даліЧЕРГОВЕ ЗАСІДАННЯ КОМІСІЇ З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ ДИТИНИ
Комісія з питань захисту прав дитини провела чергове засідання, на якому розглянуто важливі питання, …Читати далі14 БЕРЕЗНЯ – ДЕНЬ УКРАЇНСЬКОГО ДОБРОВОЛЬЦЯ
Люди різних професій, з різними життєвими історіями та різним соціальним становищем, котрих об’єднала спільна …Читати даліПАМ’ЯТКА для населення, сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, приватних господарств щодо забезпечення дотримання основних вимог законодавства під час проведення робіт із пестицидами та агрохімікатами
НОРМАТИВНА БАЗА Державна політика України у сфері діяльності, пов’язаної з пестицидами, базується на: пріоритетності …Читати далі