Чому «люди з особливими потребами» це неправильний термін, а «діти з особливими освітніми потребами» правильний?
Про це нам пояснить Іван Космина, радник міського голови Чорткова з питань безбар’єрності.
Ми вже писали в попередніх публікаціях, що слова мають значення, адже толерантна мова сприяє рівності та включенню.
Термін «люди з особливими потребами» вважається некоректним, оскільки ним дуже часто узагальнюють людей, які мають фізичні, психічні чи інші відмінності, і це створює акцент на їхньому здоров’ї, а не на особистості. Всі ми різні і кожен з нас унікальний чи особливий по-своєму. Моя особлива потреба – випити вранці стакан холодної води, а чиясь – випити філіжанку кави. Крісло колісне, за допомогою якого я пересуваюсь, не робить мене особливим, це лише аспект мого життя, який не визначає цінність чи унікальність особистості.
Натомість термін «діти з особливими освітніми потребами» (ООП) є правильним і точним у контексті освіти, оскільки він зосереджується на потребах. Прошу звернути увагу, що дитина з особливими освітніми потребами – це особа до 18 років, яка потребує додаткової допомоги в навчальному процесі.
До цієї категорії належать:
Діти з інвалідністю.
Діти з родин, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Безпритульні діти.
Діти, які живуть із ВІЛ/СНІДом.
Діти-сироти.
Діти, які мають труднощі з читанням, труднощі у письмі чи труднощі з математичних обчислень.
Діти, позбавлені батьківського піклування та інші.
Також, якщо дитина тимчасово пропустила навчання через хворобу чи інші обставини, вона може потребувати додаткової підтримки для відновлення прогресу й адаптації до освітнього процесу.
Правильна термінологія допомагає уникати дискримінації та стигматизації, натомість зосереджуючись на реальних потребах людини. Використовуючи термін «діти з особливими освітніми потребами», ми робимо крок до створення рівного, інклюзивного освітнього простору, де кожна дитина може реалізувати свій потенціал.
Опис зображення.
На малюнку ми бачимо групу дітей у шкільному класі. Вони щасливі й активно взаємодіють один з одним.
Хлопчик зліва – стоїть і усміхається, спілкуючись із дівчинкою, що сидить у кріслі колісному.
Дівчинка у кріслі колісному – має кучеряве руде волосся і радісно махає рукою, беручи участь у розмові.
Дівчинка по центру – стоїть з книжкою в руках і читає вголос для своїх друзів. Вона має світле волосся, зав’язане бантом.
Хлопчик праворуч від неї – носить окуляри та уважно слухає дівчинку з книжкою, усміхаючись.
Дівчинка з самого краю – зібрала волосся у два хвостики і дружньо махає рукою, спостерігаючи за діями однокласників.
На задньому плані видно велику зелену класну дошку, яка підкреслює навчальне середовище.
Діти виглядають щасливими, дружніми й активно беруть участь у навчальному процесі. Картинка створює позитивну атмосферу інклюзії, дружби та спільного навчання.
Останні новини
ШТРАФ ЗА ПАРКУВАННЯ В ПІШОХІДНІЙ ЗОНІ ЧОРТКОВА – 340 ГРИВЕНЬ
Муніципальна інспекція продовжує штрафувати водіїв, які паркуються в пішохідній зоні історичного центру Чорткова. Результати …Читати даліПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ
Про переваги працевлаштування людей з інвалідністю нам розповість радник міського голови Чорткова з питань …Читати даліЗАПРОШУЄМО ДОЛУЧИТИСЬ ДО СПІЛЬНОЇ МОЛИТВИ ЗА УПОКІЙ ДУШІ ГЕРОЯ КОВАЛІВСЬКОГО МИХАЙЛА
Поминальна служба Божа відбудеться у суботу, 21 грудня, о 9 год. у церкві святої …Читати далі20 грудня 2024 року відбудеться сто друга сесія Чортківської міської ради VІІІ скликання
20 грудня 2024 року відбудеться сто друга сесія Чортківської міської ради VІІІ скликання …Читати далі«КУБОК МИКОЛАЯ»: У ЧОРТКОВІ ВІДБУВСЯ БЛАГОДІЙНИЙ ТУРНІР З МІНІФУТБОЛУ
У Чорткові завершився чотириденний благодійний турнір з мініфутболу «Кубок Миколая», організований Асоціацією футболу Чортківського …Читати далі