Чортків online

Чому «люди з особливими потребами» це неправильний термін, а «діти з особливими освітніми потребами» правильний?

 
Про це нам пояснить Іван Космина, радник міського голови Чорткова з питань безбар’єрності.
Ми вже писали в попередніх публікаціях, що слова мають значення, адже толерантна мова сприяє рівності та включенню.
Термін «люди з особливими потребами» вважається некоректним, оскільки ним дуже часто узагальнюють людей, які мають фізичні, психічні чи інші відмінності, і це створює акцент на їхньому здоров’ї, а не на особистості. Всі ми різні і кожен з нас унікальний чи особливий по-своєму. Моя особлива потреба – випити вранці стакан холодної води, а чиясь – випити філіжанку кави. Крісло колісне, за допомогою якого я пересуваюсь, не робить мене особливим, це лише аспект мого життя, який не визначає цінність чи унікальність особистості.
Натомість термін «діти з особливими освітніми потребами» (ООП) є правильним і точним у контексті освіти, оскільки він зосереджується на потребах. Прошу звернути увагу, що дитина з особливими освітніми потребами – це особа до 18 років, яка потребує додаткової допомоги в навчальному процесі.
До цієї категорії належать:
✔️Діти з інвалідністю.
✔️Діти з родин, які перебувають у складних життєвих обставинах.
✔️Безпритульні діти.
✔️Діти, які живуть із ВІЛ/СНІДом.
✔️Діти-сироти.
✔️Діти, які мають труднощі з читанням, труднощі у письмі чи труднощі з математичних обчислень.
✔️Діти, позбавлені батьківського піклування та інші.
✔️Також, якщо дитина тимчасово пропустила навчання через хворобу чи інші обставини, вона може потребувати додаткової підтримки для відновлення прогресу й адаптації до освітнього процесу.
Правильна термінологія допомагає уникати дискримінації та стигматизації, натомість зосереджуючись на реальних потребах людини. Використовуючи термін «діти з особливими освітніми потребами», ми робимо крок до створення рівного, інклюзивного освітнього простору, де кожна дитина може реалізувати свій потенціал.
Опис зображення.
На малюнку ми бачимо групу дітей у шкільному класі. Вони щасливі й активно взаємодіють один з одним.
Хлопчик зліва – стоїть і усміхається, спілкуючись із дівчинкою, що сидить у кріслі колісному.
Дівчинка у кріслі колісному – має кучеряве руде волосся і радісно махає рукою, беручи участь у розмові.
Дівчинка по центру – стоїть з книжкою в руках і читає вголос для своїх друзів. Вона має світле волосся, зав’язане бантом.
Хлопчик праворуч від неї – носить окуляри та уважно слухає дівчинку з книжкою, усміхаючись.
Дівчинка з самого краю – зібрала волосся у два хвостики і дружньо махає рукою, спостерігаючи за діями однокласників.
На задньому плані видно велику зелену класну дошку, яка підкреслює навчальне середовище.
Діти виглядають щасливими, дружніми й активно беруть участь у навчальному процесі. Картинка створює позитивну атмосферу інклюзії, дружби та спільного навчання.
Можливо, це малюнок
 
 
 
 
Рубрики: Важливі | Новини

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Останні новини

ЧОРТКІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Контакти:
48500, Україна, Тернопільська обл.
м.Чортків, вул. Тараса Шевченка, 21

тел. (03552) 2-99-00
info@chortkivmr.gov.ua
Перейти до вмісту