Аналіз регуляторного впливу до проекту регуляторного акту рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради «Про затвердження тарифів на ритуальні послуги, що надаються комунальним підприємством міської ради «Ритуальна служба»
Даний аналіз регуляторного впливу (надалі – Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності від 11 вересня 2003 р. №1160-IV із змінами, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. №308 зі змінами затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015року №1151 і визначає правові та організаційні засади реалізації, проекту рішення Чортківської міської ради як регуляторного органу.
Назва регуляторного акта: проект рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради «Про затвердження тарифів на ритуальні послуги, що надаються комунальним підприємством міської ради «Ритуальна служба».
Регуляторний орган: Виконавчий комітет міської ради.
Розробник документа: Комунальне підприємство Чортківської міської ради «Ритуальна служба».
Визначення проблеми та її аналіз.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про поховання та похоронну справу» організація діяльності в галузі поховання померлих здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері житлово-комунальної політики України, іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та їх виконавчими органами.
Згідно з статтею 9 вищезазначеного Закону, ритуальні служби – спеціалізовані комунальні підприємства, що створюються органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом, з метою здійснення організації поховання померлих і надання ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг.
Статтею 10 цього ж Закону передбачено, що надання ритуальних послуг відповідно до необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг здійснюється ритуальними службами або за договором суб’єктами господарювання інших форм власності. Вартість ритуальних послуг встановлюється в порядку і в межах, встановлених законодавством, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради.
Відповідно до рішення міської ради від 20 грудня 2019 року №1712 «Про створення комунальних підприємств Чортківської міської ради шляхом виділу з Чортківського комбінату комунальних підприємств» створено комунальне підприємство «Ритуальна служба». Відповідно до Статуту комунального підприємства «Ритуальна служба», підприємство створене з метою здійснення організації поховання померлих і надання ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, надання ритуальних послуг, не передбачених мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, виготовлення та реалізація предметів ритуальної належності, відповідно до тарифів встановлених виконавчим комітетом міської ради в межах визначених законодавством.
З метою впорядкування організації поховань та надання ритуальних послуг населенню на території Чортківської міської територіальної громади, відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу», наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 № 193 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо реалізації Закону України «Про поховання та похоронну справу», Державних санітарних правил та норм «Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України» (ДСанПіН 2.2.2.028-99), керуючись статтями 25, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення виконавчого комітету міської ради від 26 листопада 2020 року №17 затверджено Положення про порядок надання ритуальних послуг на території Чортківської міської територіальної громади.
У Чортківській міській територіальній громаді на даний час забезпечення організації поховань та надання послуг пов’язаних з похованням надають фізичні особи підприємці, які займаються продажем ритуальних товарів та надають транспортні послуги.
Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 №194, затверджено Єдину методику визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності. Зазначена методика визначає механізм формування вартості та економічно обґрунтованих тарифів на послуги для суб’єктів господарювання незалежно від форм власності.
Згідно статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до власних повноважень виконавчих органів міських рад належить «встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, послуги з постачання гарячої води, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги».
З метою впорядкування відносин при наданні ритуальних послуг, забезпечення в повному обсязі виконання функціональних обов’язків з організації поховання померлих у відповідності до Закону України «Про поховання та похоронну справу» необхідно визначити суб΄єкта господарювання КП «Ритуальна служба», яке надаватиме послуги, передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг та встановити їх вартість.
Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.
Вирішення питання в запропонованому проекті рішення виконавчого комітету міської ради не можливо за допомогою ринкового механізму, так як повноваження щодо створення спеціалізованих комунальних підприємств, які надають ритуальні послуги, визначення необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг та встановлення їх вартості на території Чортківської міської територіальної громади, відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу» належать органам місцевого самоврядування.
Обґрунтування, чому визначена проблема може бути розв’язана за допомогою діючого регуляторного акта або внесення змін до нього.
Тарифи розраховують суб’єкти господарювання. Тобто, суб’єкт господарювання встановлює плату за надані послуги і виконану роботу, враховуючи такі економічні показники, як собівартість, прибуток тощо. Рішення про встановлення або погодження таких тарифів приймають на підставі статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.
Мета та цілі державного регулювання.
Метою прийняття рішення є встановлення тарифів на ритуальні послуги відповідно до економічно обґрунтованого рівня з урахуванням інтересів населення Чортківської міської територіальної громади.
Гарантування належного поховання померлих шляхом своєчасного й у повному обсязі надання окремих видів ритуальних послуг у відповідності до «Необхідного мінімального переліку вимог щодо порядку організації поховання і ритуального обслуговування населення», затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11.2003року №193 та «Єдиної методики визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності» затвердженої наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 року №194.
Здійснення організації поховання померлих і надання ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу» та наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19 листопада 2003 №193 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо реалізації Закону України «Про поховання та похоронну справу». Встановлення тарифів на послуги, які передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг відповідно до наказів Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19 листопада 2003 № 194 «Про затвердження Єдиної методики визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності», Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 03 березня 2009 р. № 52 «Про затвердження Норм часу на надання ритуальних послуг та виготовлення предметів ритуальної належності».
Запровадження проекту даного регуляторного акта призведе до покращення фінансового стану підприємства.
Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей:
- Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.
Альтернатива є неприйнятною, оскільки під час відстеження результативності регуляторного акту застосовуються наступні показники:
– кількість укладених договорів на організацію та проведення поховання;
– витрати підприємства за надані ритуальні послуги;
– рівень відшкодування витрат у встановлених тарифах на послуги, які передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг;
– фінансовий результат від звичайної діяльності (прибиток/збиток).
2.Відшкодування комунальному підприємству «Ритуальна служба» з бюджету Чортківської міської територіальної громади витрат, пов΄язаних з наданням ритуальних послуг, передбачених мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг.
Альтернатива є неприйнятною, тому що у бюджеті Чортківської міської територіальної громади на 2021 рік не передбачено фінансування видатків, пов’язаних з наданням ритуальних послуг, згідно необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг.
Механізм, який пропонується застосувати для розв΄язання проблеми.
Прийняття запропонованого проекту рішення виконавчого комітету «Про затвердження тарифів на ритуальні послуги, що надаються комунальним підприємством міської ради «Ритуальна служба» забезпечить досягнення регуляторних цілей шляхом приведення тарифів на ритуальні послуги до рівня їх собівартості з мінімальною рентабельністю. Прийняття даного рішення зумовить належне та своєчасне поховання померлих і у повному обсязі надання окремих видів ритуальних послуг у відповідності до мінімального переліку ритуальних послуг.
Організаційні заходи для впровадження регулювання:
1.Розробка регуляторного акта проекту рішення виконавчого комітету «Про затвердження тарифів на ритуальні послуги, що надаються комунальним підприємством міської ради «Ритуальна служба» відповідно до цілей державного регулювання.
2.Оприлюднення проекту регуляторного акта «Про затвердження тарифів на ритуальні послуги, що надаються комунальним підприємством міської ради «Ритуальна служба» в засобах масової інформації.
- Розгляд проекту регуляторного акта та прийняття відповідного рішення виконавчого комітету Чортківської міської ради «Про затвердження тарифів на ритуальні послуги, що надаються комунальним підприємством міської ради «Ритуальна служба»
Виконання вимог даного регуляторного акта не потребує додаткових витрат з коштів державного, обласного та місцевих бюджетів, а також не потребує витрат на контроль за виконанням вимог даного регуляторного акта.
Обгрунтування можливості досягнення зазначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.
Досягнення зазначених цілей можливе завдяки затвердженню тарифів на надання ритуальних послуг виконавчим комітетом міської ради у результаті чого буде забезпечено здійснення організації поховання померлих і надання ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу».
Очікувані результати від прийняття регуляторного акту. Аналіз вигод та витрат.
Сфера впливу |
Вигоди |
Витрати |
Орган місцевого самоврядування |
Урегулювання відносин при наданні ритуальних послуг, покращання обслуговування населення в галузі похоронної діяльності Дотримання норм існуючого законодавства. Забезпечення стабільної роботи КП «Ритуальна служба» |
Відсутні |
КП «Ритуальна служба» |
Покращення фінансового стану підприємства, запобігання виникнення заборгованості по заробітній платі, податкам та зборам. Підвищення гарантій в наданні послуг за рахунок обігових коштів підприємства з мінімальним рівнем рентабельності. Урегулювання відносин при наданні ритуальних послуг, урегулювання правовідносин із суб’єктами господарювання, що надають ритуальні послуги населенню територіальної громади, покращення фінансово-господарської діяльності комунального підприємства |
Відсутні |
Населення |
Одержання своєчасно якісних, в повному обсязі ритуальних послуг і товарів пов’язаних з похованням. Утримання показників якості, цінового спектру та асортименту товарів і послуг. Виконання підприємством вимог Закону України „Про поховання та похоронну справу.” |
Витрати на ритуальні послуги |
Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованих змін регуляторного акта.
У разі змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситися відповідні коригування. Ризик зовнішніх чинників на дію регуляторного акта відсутній, так як його впровадження відповідає чинному законодавству.
Строк дії регуляторного акту.
Строк дії регуляторного акту встановлюється на необмежений термін, доки зміни в законодавстві або інші причини не викличуть необхідності в прийнятті іншого рішення.
Показники результативності регуляторного акту.
В результаті впровадження регуляторного акту будуть досліджуватись та вивчатись наступні показники:
1) Кількість укладених договорів на організацію та проведення поховань.
2) Вартість наданих ритуальних послуг та виготовлення предметів ритуальної належності, що складають мінімальний перелік необхідний для поховання померлого.
3) Витрати населення на одне поховання.
4) Кількість поховань невідомих громадян за рахунок місцевого бюджету.
5) Результативність діяльності підприємства: чистий прибуток, збиток.
6) Кількість звернень щодо належного рівня надання ритуальних послуг
Відстеження результативності регуляторного акту.
Строки проведення відстеження :
– Базове відстеження – до дня набрання чинності даного регуляторного акта; – Повторне відстеження результативності, планується здійснити через 1 рік з дня набрання чинності регуляторного акта;
– Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Для встановлення кількісних та якісних значень показників результативності регуляторного акта використовуватимуться статистичні дані підприємства за відповідний період.
В.о. начальника КП «Ритуальна служба» І.Є. Ленів
ШТРАФ ЗА ПАРКУВАННЯ У ПІШОХІДНІЙ ЗОНІ ЧОРТКОВА
Водії, зверніть увагу! Муніципальна інспекція продовжує фіксувати порушення та штрафувати тих, хто заїжджає у …Читати даліУ ЧОРТКОВІ З’ЯВИТЬСЯ ЩЕ ОДНА СОНЯЧНА ЕЛЕКТРОСТАНЦІЯ
Для потреб Чортківського центру первинної медико-санітарної допомоги встановлять сонячну електростанцію у межах спільного проєкту …Читати даліЯК ДОПОМОГТИ ЛЮДИНІ З ІНВАЛІДНІСТЮ, ЩО ПЕРЕСУВАЄТЬСЯ НА КРІСЛІ КОЛІСНОМУ, ПОДОЛАТИ БАР’ЄРИ?
Про це розповідає радник міського голови Чорткова Іван Космина, який сам пересувається на кріслі …Читати даліЗАПРОШУЄМО ДОЛУЧИТИСЬ ДО СПІЛЬНОЇ МОЛИТВИ ЗА УПОКІЙ ДУШІ ГЕРОЯ МЕРЕНИ ВІТАЛІЯ
Поминальна служба Божа відбудеться у суботу, 28 грудня, о 9 год. у церкві святої …Читати даліНАД ЧИМ ПРАЦЮВАЛИ КОМУНАЛЬНІ СЛУЖБИ ЧОРТКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ ПРОТЯГОМ МИНУЛОГО ТИЖНЯ?
КП «Чортківське ВУВКГ»: • Бригада АВР з водопостачання минулого тижня по вул. Пігути провели …Читати далі