Які особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними?
Уже майже 20 тисяч електронних листків непрацездатності прийнято Фондом соціального страхування України до оплати, а перші з них вже було профінансовано. Як і в разі паперових, для отримання допомоги за електронним лікарняним роботодавець має сформувати та подати до ФССУ заяву-розрахунок – саме від дати її отримання залежить дата фінансування матеріального забезпечення.
Які особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними?
- Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів на виплату допомог за е-лікарняними, не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних.
- Вона визначена у Порядку фінансування страхувальників, затвердженому постановою правління ФССУ від 19.07.2018 № 12: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958546
- Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.
- Зверніть увагу, хоча форми заяв-розрахунків однакові для всіх лікарняних, більшість клієнтських спеціалізованих програмних забезпечень для електронного документообігу пропонують окремі форми заяв для паперових і електронних листків непрацездатності.
Формування заяви-розрахунку за е-лікарняним:
- перші шість колонок заповнюються без змін, а поле «Серія» необхідно залишити порожнім;
- у полі «Номер» вказується номер електронного лікарняного – він складається із десяти цифр і цифри після знаку дефісу;
- у наступному полі потрібно вказати, є е-лікарняний первинним або продовженням (1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності, який також зазначено в електронному лікарняному – він буде співпадати для всіх лікарняних, сформованих в межах одного страхового випадку. Детальніше: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4111263955668786
- у десятій колонці вказується оновлений код причини непрацездатності – він відрізняється від визначених для паперових лікарняних. Так, в е-лікарняних причини непрацездатності бувають:
«1 – Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві»
«2 – Вагітність і пологи»
«3 – Необхідність догляду за хворою дитиною»
«4 – Необхідність догляду за хворим членом сім’ї»
«5 – Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною»
«6 – Карантин, встановлений відповідно до законодавства»
«7 – Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства»
«8 – Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу»
«9 – Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу» (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта)
«10 – Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2»
Також у разі наявності в медичному висновку відмітки про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта, причина непрацездатності за кодом 1 після завершення відповідного розслідування може бути змінена Фондом на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:
«11 – Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання»
«12 – Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві»;
- решта колонок заповнюються, як і раніше.
- Процедура подання заяв-розрахунків за паперовими і е-лікарняними не відрізняється. Документ можна подати онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення або на паперових носіях. Однак зверніть увагу, що заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс в електронному кабінеті страхувальника на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України – наразі він не має функціональної реалізації, а подані через нього заяви-розрахунки не передаються до органів Фонду соціального страхування України! Як подати заяву-розрахунок за е-лікарняними: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4117143828414132
Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України
ДЕПУТАТИ ПРИЙНЯЛИ БЮДЖЕТ ЧОРТКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ НА 2025 РІК
На черговій сесії Чортківської міської ради депутати затвердили бюджет Чортківської громади на 2025 рік. …Читати даліЗДАЄМО КРОВ – РЯТУЄМО ЖИТТЯ НАШИХ ЗАХИСНИКІВ!
У пункт забору та зберігання донорської крові Чортківської центральної міської лікарні завітали працівники СЕ …Читати даліВИФЛЕЄМСЬКИЙ ВОГОНЬ МИРУ ЗАСЯЯВ У МІСЬКІЙ РАДІ
Сьогодні, 20 грудня, представники Національної скаутської організації «Пласт Станиця Чортків» завітали до Чортківської міської …Читати даліБУДІВЛІ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВА ТА БАНКУ ПРОІНСПЕКТУВАЛИ НА ПРЕДМЕТ ПРИСТОСОВАНОСТІ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ
Радник міського голови з питань безбар’єрності Іван Космина разом із фахівцями відділу архітектури та …Читати даліВ офісі “Зроблено в Україні” консультують підприємців-початківців і досвідчених ФОПів щодо регіональних, державних і міжнародних програм підтримки бізнесу
В офісі “Зроблено в Україні” консультують підприємців-початківців і досвідчених ФОПів щодо регіональних, державних і міжнародних …Читати далі