Допомоги від Фонду нараховано для 1,5 млн осіб за підсумками 5 місяців
Допомоги від Фонду нараховано для 1,5 млн осіб за підсумками 5 місяців
Кожна застрахована особа має право на компенсацію втраченого заробітку за час тимчасової втрати працездатності, догляду за хворими родичами, самоізоляції від COVID-19, на період відпустки по вагітності та пологах тощо. Страховий захист працівників забезпечується Фондом соціального страхування України.
Так, упродовж січня–травня 2021 року за виплатами відповідно до загальнообов’язкового державного соціального страхування звернулись понад 1,5 мільйона українців.
Нагадаємо, аби отримати допомогу від Фонду, працівник має передати своєму роботодавцю листок непрацездатності, на підставі якого здійснюється формування заяви-розрахунку. Дата фінансування Фондом допомоги прямо залежить від дати подання заяви-розрахунку.
Фонд здійснює перерахування коштів для виплати допомог працівникам на рахунок страхувальника (роботодавця), який має здійснити виплату у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ. Дізнатись, чи вже перераховано кошти роботодавцю, застраховані особи можуть з щоденної звітності Фонду про стан фінансування страхувальників, яка розміщується у телеграм-каналі https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_страхувальників.
Допомога по вагітності та пологах надається жінкам на період декретної відпустки, тривалість якої у загальних випадках складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів).
Допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї одного з таких страхових випадків:
– тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, непов’язаної з нещасним випадком на виробництві;
– необхідності догляду за хворою дитиною;
– необхідності догляду за хворим членом сім’ї;
– догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за цією дитиною;
– карантину, накладеного органами санітарно-епідеміологічної служби;
– тимчасового переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу;
– протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства;
– перебування на лікуванні в реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм.
Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України
Як відбувається створення та оплата е-лікарняних?
Щороку українські лікарі видають понад 5 мільйонів листків непрацездатності. Однак після завершення перехідного етапу та повного переходу закладів охорони здоров’я на формування електронних медичних висновків, лікарняні формуватимуться автоматично!
А необґрунтоване нарахування допомог, які фінансуються за кошти Фонду соціального страхування України, відійде у минуле, адже впровадження е-лікарняних:
- унеможливить обіг фальсифікованих листків непрацездатності;
- упередить випадки зловживань у закладах охорони здоров’я при видачі листків непрацездатності;
- дозволить виключити суб’єктивні помилки при оформленні лікарняних;
- забезпечить лікарів достовірною інформацією згідно структурованих довідників з їх автоматичним оновленням.
На перехідний період до 01 вересня 2021 року створювати та вносити медичні висновки про тимчасову непрацездатність до Реєстру будуть окремі визначені заклади охорони здоров’я. Обіг паперових листків непрацездатності та призначення за ними матеріального забезпечення від ФССУ на цей період продовжуються. Слідкувати за станом фінансування, як і раніше, можна в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
Як будуть видаватись та оплачуватись е-лікарняні – у нашій інфографіці ⬇
Допомоги на поховання застрахованих осіб призначено для 5 526 сімей
Упродовж січня-травня 2021 року Фонд соціального страхування України нарахував допомоги на поховання родинам 5 526 застрахованих осіб, які померли у період трудової діяльності. За той же період 2020 року було профінансовано 4 267 допомог на поховання.
Допомоги були виплачені сім’ям померлих або особам, які здійснили поховання, у розмірі 4 100 гривень. Загальна сума коштів, яку ФССУ направив на цей вид видатків упродовж 5 місяців 2021 року, становить 23,2 мільйона гривень.
Призначення допомоги здійснюється на підставі свідоцтва про смерть та оригіналу витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або оригіналу довідки про смерть, виданої для отримання допомоги на поховання.
Зазначимо, що допомога на поховання також надається у разі смерті членів сім’ї, які перебували на утриманні застрахованої особи (не мали самостійних джерел засобів до існування):
1) дружини (чоловіка);
2) дітей, братів, сестер та онуків, які не досягли 18 років або старших цього віку, якщо вони стали особами з інвалідністю до 18 років (братів, сестер та онуків – за умови, що вони не мають працездатних батьків), а студентів та учнів середніх професійно-технічних і вищих навчальних закладів з денною формою навчання – до 23 років;
3) батька, матері;
4) дідуся та бабусі за прямою лінією спорідненості.
Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України
Як відбувається проходження е-лікарняного на підприємстві?
Поступово Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Перехідна модель триватиме з червня по серпень цього року, однак уже зараз багато роботодавців почнуть працювати з електронною версією звичних лікарняних. Е-лікарняні, як і паперові, є підставою для надання працівникам допомоги по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах.
Як відбувається проходження е-лікарняного на підприємстві для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі?
- Якщо щодо страхового випадку працівника сформують електронний медичний висновок замість видачі паперового лікарняного, на його підставі автоматично сформується е-лікарняний.
- Сповіщення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Портал електронних послуг: https://portal.pfu.gov.ua/
- Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду у день його створення, однак підставою для надання матеріального забезпечення стане лише після закриття. А у випадку допомоги по вагітності та пологах – одразу після створення.
- На призначення працівнику матеріального забезпечення відведено не більше 10 календарних днів з дня закінчення періоду дії е-лікарняного.
- Е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді (за рішенням роботодавця).
- Кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та Фонду соціального страхування України. Зазначена інформація (за бажанням або визначенням роботодавця) формується у паперовому вигляді або в електронному.
- Е-лікарняний, відомості щодо визначеного страхового стажу та кількості днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства.
- Комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.
Положення про комісію: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958640.
- Рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства передає до підрозділу бухгалтерії підприємства, який нараховує матеріальне забезпечення.
- Бухгалтерією здійснюється розрахунок матеріального забезпечення на підставі е-лікарняного (за необхідності його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства. Даний розрахунок записується в електронному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проводках.
- Заповнюється заява-розрахунок та подається до відділення Фонду за місцем обліку.
Роз’яснення щодо заповнення заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення (загальне): http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/960180.
Щодо особливостей оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975846.
- Подати заяву-розрахунок до ФССУ роботодавець має не пізніше 5 робочих днів з моменту прийняття рішення про призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим).
- Якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати заяви-розрахунки окремо за кожним видом лікарняних.
Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України
Уряд виділив 400 млн гривень для виплати лікарняних і декретних допомог
Кабінет Міністрів України виділив 400 мільйонів гривень фінансової підтримки для здійснення Фондом соціального страхування України виплат за листками непрацездатності.
Відповідну постанову «Деякі питання виділення коштів для виплати застрахованим особам матеріального забезпечення за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності» Уряд затвердив сьогодні, 02 червня.
Після надходження на рахунок Фонду зазначені кошти будуть направлені на виплати допомог по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах.
Державна фінансова допомога дозволить скоротити строки фінансування матеріального забезпечення для застрахованих осіб та частково компенсує перевищення обсягів потреби у видатках Фонду над доходами, яке спостерігається у зв’язку із пандемією.
Нагадаємо, за перші чотири місяці 2021 року порівняно з тим же періодом 2020 року кількість прийнятих на оплату лікарняних листків зросла на 29,6%, потреба у видатках за ними – на 60,3%. Так, у січні–квітні Фонд прийняв на фінансування 1 мільйон 642 тисячі 355 листків непрацездатності на загальну суму понад 5,7 мільярда гривень.
Застраховані особи можуть відновити здоров’я на базі санаторно-курортних закладів після важкої хвороби, операції чи травми за кошти ФССУ
Реабілітаційне лікування на базі санаторно-курортних закладів дозволяє швидше відновитись після важких захворювань, операцій і травм, а в деяких випадках уберегти від настання первинної інвалідності.
Кожна застрахована (офіційно працевлаштована) особа, яка знаходиться в стаціонарі закладу охорони здоров’я, має можливість пройти курс такого лікування за кошти Фонду соціального страхування України. Пацієнти направляються на реабілітацію після закінчення гострого періоду захворювання та за наявності визначеної медичної потреби.
Отримати консультацію щодо можливості пройти відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів за кошти ФССУ застраховані особи можуть за телефонами: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975533 (оберіть відділення за територіальною ознакою).
Також до відповідальних осіб за телефонами вище можуть звертатись лікуючі лікарі, чиї пацієнти потребують продовження стаціонарного лікування на базі санаторно-курортних закладів.
Механізм отримання реабілітації за кошти Фонду:
– після надання висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я щодо необхідності реабілітації за певним профілем, лікувальний заклад повідомляє робочий орган Фонду про наявність на лікуванні особи, яка має покази для проходження відновного лікування;
– пацієнту надається перелік санаторіїв, які відповідають вимогам по профілю його хвороби, і він самостійно обирає санаторно-курортний заклад для проходження лікування;
– орган Фонду узгоджує з санаторієм наявність вільних місць і укладається тристоронній договір – між Фондом, санаторієм і хворим;
– застрахована особа направляється до санаторно-курортного закладу на відновне лікування зі стаціонару лікарні;
– на час реабілітації пацієнту продовжується лікарняний листок, за яким Фондом фінансується допомога по тимчасовій втраті працездатності, аби компенсувати працівнику втрачений за час лікування заробіток;
– після проходження реабілітації застрахованою особою підписується акт приймання-передачі наданих послуг.
Фонд соціального страхування України фінансує медичну реабілітацію за такими профілями:
– нейрореабілітація,
– м’язово-скелетна реабілітація,
– кардіо-пульмонарна реабілітація,
– медико-психологічна реабілітація учасників АТО,
– реабілітація після оперативних втручань на органах зору,
– реабілітація при порушенні перебігу вагітності,
– інша (соматична) реабілітація (після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах).
День лікарняного «найдорожчий» у Києві та «найдешевший» на Чернігівщині
Допомога по тимчасовій втраті працездатності фінансується Фондом соціального страхування України з метою компенсації застрахованим особам втраченого за час лікування, догляду за хворими дітьми або самоізоляції від COVID-19 заробітку. Її розмір залежить від середнього доходу працівника та тривалості його страхового стажу: від 50 % середньої зарплати (стаж до 3 років) і до 100 % (стаж – понад 8 років), а в разі самоізоляції – 50 % доходу незалежно від тривалості стажу.
За підсумками чотирьох місяців 2021 року середньоденний розмір допомог за лікарняними листками зріс на 15,2 % порівняно з тим же періодом 2020 року і склав 368,07 грн у середньому по країні.
При цьому у розрізі регіонів середньоденний розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності коливається від 296,4 грн на Чернігівщині і до 460,3 грн у Києві.
Також один з найменших розмірів середньоденної допомоги за лікарняними в Сумській (300,3 грн), Волинській (302,1 грн), Житомирській (303,1 грн), Тернопільській (305,6 грн) і Кіровоградській (308,2 грн) областях. Один з найвищих – у Київській (384,1 грн), Донецькій (385 грн), Запорізькій (393,8 грн) і Миколаївській (407,7 грн) областях.
Нагадаємо, у зв’язку із пандемією видатки Фонду за лікарняними листками почали суттєво зростати з 2020 року. Зокрема, за підсумками І кварталу 2021 року видатки Фонду за лікарняними зросли на 1,4 млрд грн, або 51,8 % відносно того ж періоду минулого року. Це призвело до перевищення обсягів потреби у видатках Фонду над доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет ФССУ. Так, у І кварталі на рахунок Фонду надійшло 6,85 млрд грн частки від ЄСВ, потреба у видатках за той же період без врахування заборгованості на початок року склала 8,27 млрд грн, з яких 7,78 млрд грн – видатки на лікарняні, декретні та страхові виплати потерпілим на виробництві.
Зверніть увагу, дата фінансування допомог від Фонду прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку на виплату коштів працівнику. Слідкувати за станом надання матеріального забезпечення застраховані особи можуть онлайн у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund.
Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України
Фонд профінансував щомісячні страхові виплати за травень у повному обсязі
Станом на сьогодні ФССУ завершив фінансування щомісячних страхових виплат за травень, кошти перераховано вчасно та в повному обсязі для майже 200 тисяч осіб. На це направлено 890 мільйонів гривень.
Щомісяця потерпілі внаслідок нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань, зокрема у разі профхвороб на COVID-19, отримують від Фонду соціального страхування України страхові виплати, які компенсують втрачений заробіток залежно від ступеня стійкої втрати працездатності. Виплати таких допомог здійснюються Фондом у наступному місяці за попередній.
Середній розмір допомоги за підсумками п’яти місяців 2021 року склав 4 275,18 гривні.
Загалом з січня по травень 2021 року Фонд нарахував щомісячні страхові виплати для потерпілих або членів їх сімей у разі смерті потерпілих на загальну суму 4,2 млрд гривень.
Нагадаємо, право на таку виплату настає з дня визначення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності. Розмір щомісячної страхової виплати встановлюється відповідно до ступеня втрати працездатності та середньомісячної заробітної плати потерпілого перед настанням страхового випадку. При цьому максимальний розмір щомісячної страхової виплати не повинен перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму. Мінімальний розмір призначеної щомісячної страхової виплати потерпілому у перерахунку на 100 % втрати професійної працездатності не може бути меншим за прожитковий мінімум.
Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України
ШТРАФ ЗА ПАРКУВАННЯ У ПІШОХІДНІЙ ЗОНІ ЧОРТКОВА
Водії, зверніть увагу! Муніципальна інспекція продовжує фіксувати порушення та штрафувати тих, хто заїжджає у …Читати даліУ ЧОРТКОВІ З’ЯВИТЬСЯ ЩЕ ОДНА СОНЯЧНА ЕЛЕКТРОСТАНЦІЯ
Для потреб Чортківського центру первинної медико-санітарної допомоги встановлять сонячну електростанцію у межах спільного проєкту …Читати даліЯК ДОПОМОГТИ ЛЮДИНІ З ІНВАЛІДНІСТЮ, ЩО ПЕРЕСУВАЄТЬСЯ НА КРІСЛІ КОЛІСНОМУ, ПОДОЛАТИ БАР’ЄРИ?
Про це розповідає радник міського голови Чорткова Іван Космина, який сам пересувається на кріслі …Читати даліЗАПРОШУЄМО ДОЛУЧИТИСЬ ДО СПІЛЬНОЇ МОЛИТВИ ЗА УПОКІЙ ДУШІ ГЕРОЯ МЕРЕНИ ВІТАЛІЯ
Поминальна служба Божа відбудеться у суботу, 28 грудня, о 9 год. у церкві святої …Читати даліНАД ЧИМ ПРАЦЮВАЛИ КОМУНАЛЬНІ СЛУЖБИ ЧОРТКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ ПРОТЯГОМ МИНУЛОГО ТИЖНЯ?
КП «Чортківське ВУВКГ»: • Бригада АВР з водопостачання минулого тижня по вул. Пігути провели …Читати далі