Про аспекти управління ОСББ говорили у міській раді
11 квітня в сесійній залі Чортківської міської ради регіональний координатор з досягнення Цілей сталого розвитку ПРООН у Тернопільській області Ігор Стефанів провів тренінг для голів ОСББ на тему «Концепція управління багатоквартирним будинком та поточна діяльність ОСББ».
ОСББ створюють власники багатоквартирного будинку для спільного користування, утримання та управління своїм будинком та прибудинковою територією, а також для юридичного оформлення їхніх майнових прав на будинок та прибудинкову територію.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», насамперед об’єднання створюється для:
- забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов’язків;
- належного утримання та використання спільного майна;
- забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами;
- сприяння співвласникам в отримання житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами.
Таким чином, з моменту державної реєстрації ОСББ через свої органи управління має право розпочати повноцінне управління багатоквартирним будинком та реалізацію цілей, для яких його було створено.
За словами Ігоря Стефаніва, після створення ОСББ, в людей найчастіше виникає ряд питань:
- Чи забирати документацію з ЖЕКу?
- Судитися з забудовником?
- Вимагати списання будинку «з балансу»?
- Коли наймати працівників?
- Коли виставляти квитанції?
Регіональний координатор підкреслив, що будинок перебуває в управлінні ОСББ вже з моменту його створення. Спеціально приймати рішення «про форму управління», чи добиватися спеціальної «передачі в управління» будинку немає потреби (хоча практикується).
Щодо управителя чи ЖЕКу, то Ігор Стефанів зазначив: «Основна робота ЖЕКу чи управителя – утримання будинку, яке не є ототожнене із управлінням, тому якщо вирішено припинити договірні відносини щодо утримання, це слід юридично оформити».
Представник ПРООН також розповів про перелік, розміри, строки та порядок сплати внесків. Він зауважив, що при створенні об’єднання співвласників багатоквартирних будинків всіма коштами розпоряджаються самі мешканці. Кошторис приймається щорічно на загальних зборах жителів, де і вирішується, якою буде сума внесків.
Нагадуємо, із міського бюджету можна отримати співфінансування 50% від загальної суми вартості робіт згідно з кошторисом (проектом) на проведення енергозберігаючих заходів (заміну вікон та дверей та утеплення фасаду будинку) та 70% – на проведення ремонту покрівлі. Також цьогоріч до Дня міста буде проведено конкурс між ОСББ Чорткова на кращий благоустрій, переможець отримає грошову винагороду для витрат об’єднання.
ЗА ОГОЛОШЕННЯ НА СТОВПІ – ШТРАФ ДО 1700 ГРН!
Розміщення оголошень, інформаційно-агітаційних плакатів, реклами, листівок, інформаційно-довідкових матеріалів тощо у невстановлених для цього місцях …Читати даліДО УВАГИ ГРОМАДЯН: ЗМІНЕНО ВАРТІСТЬ ОФОРМЛЕННЯ ПАСПОРТНИХ ДОКУМЕНТІВ
Центр надання адміністративних послуг Чортківської міської ради повідомляє про зміну розміру адміністративного збору за …Читати даліПЕРШИМ У 2025 РОЦІ У ЧОРТКОВІ НАРОДИВСЯ ХЛОПЧИК
Першим у 2025 році в пологовому відділенні Чортківська центральна міська лікарня народився хлопчик. Він …Читати даліІнформуємо про дію Урядового проекту «єРобота»
Інформуємо про дію Урядового проекту «єРобота», який передбачає надання українцям грантів для започаткування бізнесу, розвитку …Читати даліГранти для ветеранів та другого з подружжя
Гранти для ветеранів та другого з подружжя – окремий напрямок грантової програми «Власна Справа» та …Читати далі